Marchon verlengt wereldwijde samenwerking met Plastic Bank

New York, 19 mei 2025Marchon Eyewear, een van ’s werelds grootste fabrikanten en distributeurs van brillen en zonnebrillen, heeft de wereldwijde samenwerking met Plastic Bank vernieuwd. Deze sociale fintech zet zich wereldwijd in om plasticvervuiling tegen te gaan én lokale gemeenschappen in kwetsbare kustgebieden – zoals in Brazilië – te ondersteunen.

De samenwerking met Plastic Bank begon in 2022 met het merk Dragon. In 2025 ligt de focus op Nautica en Columbia, waarbij beide merken deel uitmaken van een plastic-offsetprogramma. Hiermee helpt Marchon jaarlijks minimaal 45.455 kilo plastic uit het milieu te houden – dat staat gelijk aan zo’n 2,3 miljoen PET-flessen van 500 ml.

“Door ons opnieuw te verbinden aan Plastic Bank én de aandacht te vestigen op Nautica en Columbia, versterken we onze inzet voor sociale verantwoordelijkheid en duurzaamheid,” aldus Gabriele Bonapersona, Chief Brand Officer van Marchon Eyewear. “Dit sluit perfect aan bij ons EYES ON TOMORROW™-initiatief.”

Duurzame materialen, stijlvol ontwerp
De brillen van Nautica – waaronder modellen uit de Wavemaker-collectie – zijn gemaakt van Eastman Tenite™ Renew, een duurzaam materiaal op biologische basis. Columbia biedt monturen vervaardigd uit plantaardige hars. Beide merken combineren tijdloos design met milieubewuste keuzes, ideaal voor wie duurzaamheid én stijl belangrijk vindt.

“Met Marchon’s inzet kunnen we samen een positieve impact maken – op het milieu én op mensenlevens,” zegt David Katz, oprichter en CEO van Plastic Bank.

Over Marchon Eyewear

Marchon voert wereldwijd een breed portfolio aan merken, waaronder: Calvin Klein, Dragon, Flexon, Lacoste, Longchamp, Nautica, Nike, Paul Smith en ZEISS. Het bedrijf is onderdeel van VSP Vision™, dat wereldwijd ruim 85 miljoen mensen verbindt aan betaalbare en toegankelijke oogzorg.

Voor meer informatie:
www.marchon.com, www.plasticbank.com

Volg Marchon op Instagram: @marchoneyewear