Evil Eye op Gravel World Championship Leuven
Evil Eye betreedt de gravelwereld tijdens Gravel Wereldkampioenschappen 2024
5 en 6 oktober 2024 – Leuven
Tijdens het eerste weekend van oktober maakte Evil Eye, het innovatieve merk voor sportbrillen, een krachtige entree in de gravelbikingwereld tijdens de Gravel Wereldkampioenschappen 2024. Met een opvallende aanwezigheid en tal van activiteiten op het evenement markeerde dit weekend de officiële lancering van het merk in deze groeiende sportdiscipline.
Presentatie van de collectie en nieuwe releases
Op de stand van Evil Eye stond een indrukwekkende opblaasbare eyecatcher centraal, waarmee de uitgebreide collectie en de nieuwste productreleases werden gepresenteerd. Bezoekers konden ook deelnemen aan een interactief reactie-spel: BATAK, waarbij ze niet alleen hun vaardigheden konden testen maar ook kennis konden maken met de hoogwaardige producten van Evil Eye.
Meet & greet met gravelkampioen Kevin Panhuyzen
Zaterdag stond in het teken van een speciale meet & greet met niemand minder dan Kevin Panhuyzen, voormalig wereldkampioen gravel en dit jaar de nummer twee in het algemeen klassement. Bezoekers kregen de kans om met deze gravellegende op de foto te gaan, wat zorgde voor veel enthousiasme en betrokkenheid.
Opticiens actief betrokken bij het evenement
Evil Eye gaf op zondag de kans aan zes geselecteerde opticiens om het parcours als eerste te testen. Na afloop werden zij beloond met VIP-tickets om de profs van dichtbij in actie te zien. Bovendien deelde de productmanager van Evil Eye een exclusieve preview van een nieuwe productlijn die in het voorjaar van 2025 gelanceerd zal worden.
Evil Eye-weken bij Mill Optics
Tijdens het hele weekend werd Evil Eye ondersteund door haar gewaardeerde partneropticien “Mill Optics” uit Hamme-Mille, die momenteel de “Evil Eye-weken” organiseert. Tot en met 3 november kunnen klanten daar genieten van speciale acties, goodie bags, unieke etalagepresentaties en een winkelwedstrijd waarbij deelnemers het gewicht van de trailsense kunnen raden om een exclusieve Evil Eye sportbril te winnen.
Feiten en cijfers
- 2.639 deelnemers uit 42 verschillende landen (tweemaal zoveel als vorig jaar)
- 1.400 deelnemers aan het amateurparcours
- 155.000 bezoekers in de fan- en exposzones
- 18 internationale tv-uitzendingen over het evenement
820.000 kijkers op Sporza, met een marktaandeel van 65% tijdens dat weekend
Voor meer info: www.silhouette.com