Business Intelligence voor de optiekbranche
Bi-Optical is gespecialiseerd in het adviseren van zelfstandige opticiens op basis van data-analyse. Vrijwel alle bedrijven in de optiekbranche beschikken over een schat aan data. Bi-Optical maakt van deze data waardevolle informatie die jou direct helpt om je prestaties te verbeteren.
Via de online software van Bi-Optical heb jij altijd en overal inzicht in:
De ontwikkeling van je omzet; op korte en lange termijn, ten opzichte van je doelstellingen en ten opzichte van de markt (benchmark).
Je klanten: nieuwe klanten, terugkerende klanten, klantwaarde en risicoklanten / drop-outs.
Je voorraad monturen / zonnebrillen; je merkportfolio, je rotatiesnelheid en de ouderdom van je voorraad, per merk en model.
Je contactlenzenpraktijk: conversie van aanmeten naar aankopen, kansen voor multi-wear en analyse van (mogelijke) drop-outs.
Je oogzorgpraktijk: conversie van refractie naar aankopen.
Een gedegen markanalyse in samenwerking met Kontak Marketing; het bepalen van je werkgebied, aangevuld met CBS-data, identificeren van klantprofielen en je potentieel.
Van inzicht naar impact
Je slaat een heleboel gegevens op in je winkelautomatiseringspakket. Maar wat doe je daar nu precies mee? Met het juiste inzicht kun je concrete actieplannen ontwikkelen die impact hebben op je bedrijfsresultaat. Bi-Optical heeft hiervoor koppelingen met onderstaande systemen.
Meer weten?
Bi-Optical adviseert je graag over welke stappen jij kunt nemen om meer data-gedreven te werken. Ook voor een demonstratie bij jou in de winkel kun je contact opnemen via het formulier hieronder of kijk hier voor meer contactinformatie.