EssilorLuxottica

Een volledig geïntegreerde speler en leider in ontwerp, vervaardiging en distributie van monturen en brillenglazen.

Het gecombineerde bedrijf brengt de expertise van twee pioniers in de sector samen: onze gezamenlijke expertise in glastechnologie en de productie van correctie monturen en zonnebrillen, met een door klanten geliefd merkportfolio en wereldwijde distributie. Dit gecombineerd met de meest innovatieve instrumenten die wij beschikbaar hebben, maakt ons een volledige partner voor uw bedrijf.

Duurzaamheid in de ruimste zin (ecologisch, maatschappelijk, economisch): het nieuwe duurzaamheidsprogramma van EssilorLuxottica put uit de lange geschiedenis in duurzaamheid van Essilor en Luxottica, en maakt gebruik van twee jaar aan gedeelde initiatieven en voortdurende interactie met interne en externe stakeholders. We zien voor ons bedrijf een duidelijke rol in het teweegbrengen van positieve veranderingen in de wereld.

  • In uiterlijk 2025 koolstofneutraal zijn in al onze directe activiteiten
  • Uiterlijk 2025 overstappen van fossiele materialen op biomaterialen en ecodesign invoeren in al onze productontwikkelingen
  • Slechtziendheid in uiterlijk 2050 volledig wegnemen en oogzorg overal en voor iedereen toegankelijk maken
  • Het bedrijf zet zich volledig in voor een bedrijfscultuur die 100% inclusief is en diversiteit bevordert
  • Zorgen dat al onze producten verantwoord worden vervaardigd, met hoogwaardige materialen en strikte productie- en veiligheidsnormen

Brillenglazen

Varilux® multifocale brillenglazen

De Varilux® series™ zijn premium brillenglazen van Essilor waarmee het zicht op alle afstanden gecorrigeerd kan worden. Met de introductie van de 9e generatie, de Varilux® XR series™, is er voor de allereerste keer een Varilux-brillenglas ontworpen met kunstmatige intelligentie op basis van gedrag. Naast voorschrift en oogfysiologie houdt het ontwerp nu ook rekening met visueel gedrag, een eerste vereiste voor snelle en nauwkeurige oogbewegingen. Daardoor wordt direct scherp zicht op alle afstanden, zelf tijdens beweging met vloeiende overgangen van dichtbij ervaren.

Stellest

Wanneer het om myopie gaat en u het gezichtsvermogen van uw kind vandaag corrigeert, geeft dat nog geen garanties voor de toekomst. Bijziendheid kan nog steeds verergeren, wat hun toekomstig zicht kan beïnvloeden. Stellest®-brillenglazen zijn de beste oplossing van Essilor® om bijziendheid van uw kind te bestrijden. Daarbij is hun sterke effectiviteit klinisch bewezen.
Stellest-brillenglazen zijn de baanbrekende innovatie van Essilor die de progressie van myopie vertraagt bij kinderen. Essilor Stellest-brillenglazen vertragen de progressie van myopie met gemiddeld 67%, in vergelijking met enkelvoudige brillenglazen, wanneer ze 12 uur per dag gedragen worden1.

1. Compared to single vision lenses, when worn by children at least 12 hours per day every day. Bao, J., Huang, Y., Li, X., Yang, A., Zhou, F., Wu, J., Wang, C., Li, Y., Lim, E.W., Spiegel, D.P., Drobe, B., Chen, H., 2022. Spectacle Lenses With Aspherical Lenslets for Myopia Control vs Single-Vision Spectacle Lenses: A Randomized Clinical Trial. JAMA Ophthalmol. 140(5), 472–478. https://doi.org/10.1001/jamaophthalmol.2022.0401.

Eyezen – Het leven verandert. Waarom niet je brillenglazen?

Onze ogen hebben brillenglazen nodig die onze digitale levensstijl meer dan ooit ondersteunen. Langdurige dagelijkse schermtijd is zwaar voor je ogen en daardoor kun je verschillende symptomen ervaren zoals hoofdpijn, nekpijn, wazig zien en vermoeide ogen. Eyezen® is aangepast aan onze levensstijl. Ook wanneer je geen bril op sterkte nodig hebt, zijn Eyezen® brillenglazen goed voor je ogen. De Eyezen Focus-technologie helpt de ogen te ontspannen gedurende de dag, oogvermoeidheid te verminderen en je houding te ondersteunen. Eyezen® is speciaal ontwikkeld voor alle doelgroepen tot 45 jaar, het is de perfecte enkelvoudige kijkoplossing.

Transitions

Transitions® Light Intelligent Lenses™ passen zich naadloos aan veranderende lichtsituaties aan: ze worden buiten donkerder en binnen weer helderder. Alle Transitions -brillenglazen beschermen uw ogen tegen UV-stralen en helpen blauwviolet licht te filteren2. Verkrijgbaar in verschillende kleuren en spiegelende afwerkingen.

2. Blauwviolet licht ligt tussen 400 en 455 nm, zoals vermeld in ISO TR 20772:2018.

Het verschil met Nikon brillenglazen

Voor Nikon is precisie altijd belangrijk: bij het werken met de meest innovatieve technologie tot het aanpassen van brillenglazen aan uw unieke eisen. Precisie maakt deel uit van de geschiedenis en het DNA van het merk Nikon, met meer dan tien jaar ervaring in optica en een dagelijks streven naar voortdurende verbetering. Nikon heeft de definitie van precisie altijd geprobeerd uit te breiden.

Of u nu enkelvoudige of multifocale brillenglazen van uiterst hoge kwaliteit nodig heeft, een computerbril of een zonnebril op sterkte, bij Nikon bent u altijd aan het juiste adres.

BBGR brillenglazen – Vooruitstrevende technologie en betrouwbare kwaliteit.

BBGR ontwikkelt brillenglazen en coatings om het leven van de drager te verrijken. Met name op het gebied van innovatie en ontwikkeling van ontwerpen van multifocale brillenglazen, Digital Surfacing freeform slijptechniek en Neva multicoatings is BBGR al vele jaren zeer succesvol. BBGR beschikt over één van de grootste centra voor de ontwikkeling en productie van brillenglazen in Europa en behoort tot de vijf grote brillenglasproducenten in Europa. Diverse producten uit het assortiment zijn onderscheiden met de Silmo d’Or, Pont d’Or en verschillende Europese Awards.

ENOT brillenglazen

Een compleet assortiment aan brillenglazen voor de scherpste netto prijzen!

Het ENOT-assortiment biedt een breed aanbod van voorraadproducten, enkelvoudig slijpwerk, bifocaal en multifocaal. Het goed-beter-best aanbod geeft de mogelijkheid om ook in het lagere segment voldoende keuze te bieden. De mogelijkheden zijn breed in materiaal, bewerking en coatingportfolio om voldoende keuze te geven.

Monturen

Ray-Ban, more than a brand

Ray-Ban is meer dan een merk. Het is een cultuur, een houding, een gevoel. Ray-Ban inspireert de geïnspireerde, geeft mensen over de hele wereld de moed om hun meest authentieke zelf te bevrijden en echt in het moment te leven. De onmiskenbare aanwezigheid van het merk, van het podium tot op straat, geeft trendsetters over de hele wereld een cultstatus. En zo is Ray-Ban de look van legendes en een waar symbool van stijl.

Oakley, Be who you are

Alle optische producten van Oakley zijn ontworpen in de Verenigde Staten. Ons DNA en de onderscheidende producten die ons op de kaart zetten zijn verankerd met ons thuis, Zuid-Californië. Van het allereerste product (de MX Grip) tot nu ruim 45 jaar verder, hebben we bij Oakley met trots en toewijding gekozen voor een intensief ontwerp, R&D en creatieproces. Dit stelt ons in staat om steeds onderscheidende producten te introduceren. Met innovatieve concepten, ontwerpen, nieuwe technologieën en productieprocessen zijn Oakley producten een klasse apart. Oakley eert deze baanbrekende identiteit. Dit zit in het DNA en komt overal terug als het gaat om het merk.

Alain Mikli

Sinds de oprichting in 1978 is het merk Alain Mikli een symbool van distinctie en provocatie, dankzij de unieke ontwerpen en exclusieve kleuren combinaties.

Samenwerkingen met modeontwerpers als Jean Paul Gaultier en artiesten als Grace Jones en Elton John zetten de toon voor de look van brillen in de jaren 80 en 90. Vandaag de dag blijft Alain Mikli experimenteren met materialen voor een betere draagbaarheid met in het oog springende ontwerpen om legendarische monturen te creëren.

Brunello Cucinelli

Brunello Cucinelli werd in 1978 opgericht in het middeleeuwse gehucht Solomeo in Italië en viert de waarden van tijdloze stijl, eigentijdse elegantie en humanistische benadering. Het bedrijf gelooft in producten met hoog vakmanschap, kwaliteit, creativiteit en exclusiviteit. Het merk richt zich op consumenten die vakmanschap, ethische luxe en een wereldwijde levensstijl waarderen.

Dolce & Gabbana

Dolce&Gabbana is een luxemerk dat inspiratie put uit de wortels en authentieke waarden van zijn eigen DNA: Sicilië, sensualiteit en sartoriaal vermogen. De essentie van Dolce&Gabbana ligt in de contrasterende maar complementaire kenmerken. De brillencollectie wordt gekenmerkt door geraffineerde en elegante vormen, prestigieuze materialen en verfijnde details.

Jimmy Choo

Jimmy Choo is een wereldwijd luxemerk dat in 1996 in Londen werd opgericht en vanaf 2024 deel uitmaakt van de tapestry holding groep. Met een mondig gevoel voor glamour en een speels gedurfde geest omarmt het merk creativiteit, openheid en moed. Jimmy Choo’s zonnebrillencollectie brengt glamour naar de vakantiecapsule en off-duty garderobe van consumenten en belooft een verfijnde finishing touch voor elk ensemble.

Oliver Peoples

Oliver Peoples werd geboren in het hart van West Hollywood, Californië, op de iconische Sunset Boulevard in 1987. De unieke cultuur van Los Angeles, met elementen van mode, film, kunst en muziek, blijft de inspiratie voor de producten en de sfeer van het merk. Vanaf het begin heeft Oliver Peoples een passie gehad voor superieur vakmanschap, met een onderscheidende cultuur geworteld in Californië en een ingetogen luxe identiteit. Met een authentieke en consistente stem heeft Oliver Peoples nooit vertrouwd op een logo, maar richt zich in plaats daarvan op het koesteren van relaties met gelijkgestemde consumenten.

Persol

Persol, het iconische brillenmerk made in Italy, debuteerde in 1917. Met zijn suggestieve naam, die ‘voor de zon’ betekent, is het de trotse erfgenaam van de Italiaanse cultuur van uitmuntendheid en vakmanschap, een perfecte alchemie van esthetiek en technologie. De onweerstaanbare aantrekkingskracht van tijdloos design en kunstzinnige kwaliteit maakt het merk tot een favoriet in de filmwereld.

Prada

Prada werd in 1913 opgericht in de prestigieuze Galleria Vittorio Emanuele II in Milaan en is synoniem met een stijl die vaak vooruitliep op esthetische trends en deze ook dicteerde. Innovatieve geest, nieuwsgierigheid en sterke ambachtelijke tradities zijn de tastbare tekenen van de waarden van het merk die het hele productieproces doordringen, van creatie tot winkelvloer.

Miu Miu

Miu Miu is de meest vrije vertegenwoordiging van Miuccia Prada’s creativiteit. Miu Miu Eyewear is oneerbiedig geraffineerd en wordt gekenmerkt door een cutting-edge stijl die een gevoel van vrijheid en intimiteit oproept voor vrouwen die gedreven worden door een moderne geest van verkenning en experimenteren in hun keuzes.

Versace

Gianni Versace S.r.l., opgericht in 1978 in Milaan, is een van de toonaangevende internationale modehuizen en wereldwijd een symbool van Italiaanse luxe. Het ontwerpt, produceert, distribueert en verkoopt mode- en lifestyleproducten die allemaal het kenmerkende Medusa-logo dragen. Donatella Versace is sinds 1997 artistiek directeur van Versace en heeft het merk de 21e eeuw binnengeloodst. 

Vandaag de dag vertegenwoordigt Versace haar erfgoed door middel van haar sterke en onbevreesde ontwerpen, terwijl ze zich richt op een nieuw wereldwijd publiek dat de positie van Versace in de hedendaagse cultuur blijft versterken. In 2019 sloot Gianni Versace S.r.l. zich aan bij Capri Holdings Limited en vormde samen met Michael Kors en Jimmy Choo een nieuwe wereldwijde fashion luxury groep. De brillencollectie wordt gekenmerkt door hoogwaardige materialen en een herkenbaar ontwerp. Versace Eyewear combineert eigentijdse vormen met onderscheidende merkcodes.

Emporio Armani

Emporio Armani werd in 1981 door Giorgio Armani als pionierslijn gelanceerd en heeft een sterk experimentele en grootstedelijke stijl, die alle kenmerken van elegantie weerspiegelt die typisch zijn voor de Armani-esthetiek, weergegeven in een actuele en scherpe taal. Het iconische adelaarslogo blijft een symbool van saamhorigheid en delen, een ontmoetingspunt dat ruimte laat voor vrijheid van expressie. De innovatieve en kleurrijke ontwerpen in de brillen worden natuurlijk gekenmerkt door eigentijdse lijnen, vormen en materialen.

Michael Kors

Michael Kors is een wereldberoemde ontwerper van luxe accessoires en ready-to-wear collecties. Zijn gelijknamige bedrijf, opgericht in 1981, biedt glamoureuze, geraffineerde stijl voor de ultieme jetsetter. Elke nieuwe Michael Kors brillencollectie onthult het feilloze oog van de ontwerper voor tijdloze chic.

Polo Ralph Lauren

Polo Ralph Lauren vertegenwoordigt Ralph Lauren’s iconische sportieve stijl en viert een actieve, atletische geest voor mannen, vrouwen en kinderen. Kleurrijk en levendig, Polo Ralph Lauren is het blijvende symbool van een moderne Amerikaanse levensstijl: gemakkelijk, energiek, jong en cool.

Ralph

Ralph Eyewear is de jeugdige, vrouwelijke, fashion-forward lijn van de Ralph Lauren Group, met moderne looks, tijdloze iconen en trendy vormen die een zorgeloos gevoel voor stijl oproepen.

Swarovski

Swarovski is een plek waar magie en wetenschap elkaar ontmoeten. Het bedrijf werd in 1895 opgericht in Oostenrijk en ontwerpt, produceert en verkoopt kristallen en edelstenen van hoge kwaliteit, evenals afgewerkte producten zoals sieraden en accessoires. De Swarovski Eyewear-collectie, geïnspireerd op de sieradenfamilies van het merk, combineert Swarovski’s creativiteit en savoir-faire met de kennis en expertise van EssilorLuxottica.

Naast bovenstaande merken voert EssilorLuxottica ook: Chanel, Tiffany & Co., Burberry, Vogue, Starck, Ralph Lauren, Scuderia Ferrari, Ferrari Cavallino, Giorgio Armani.

Instrumenten

Innovatieve optische instrumenten voor uw Oogzorgpraktijk

De instrumenten afdeling van EssilorLuxottica biedt een compleet assortiment optische instrumenten en apparatuur en heeft zich ontwikkeld tot dé totaalleverancier voor de oogzorgpraktijk. Ons portfolio bevat o.a. merken als:

  •  Essilor Instruments;
  • Topcon Healthcare Instruments ;
  • ESW Vision;
  • Medmont Int. 

EssilorLuxottica is de partner voor u als het gaat om kwalitatieve en innovatieve refractie-, meet- slijpapparatuur en optometrische instrumenten voor alle stappen in uw Customer Journey. Daarnaast zorgt EssilorLuxottica voor de meest efficiënte connectiviteit tussen de instrumenten onderling zodat u, met de meest optimale workflow, meer tijd heeft voor uw klanten.

EssilorLuxottica heeft een speciale technische support organisatie: Optic Works. Optic Works is het optiek service center dat u ondersteuning biedt voor installatie, implementatie, onderhoud en het oplossen van storingen van uw optische instrumenten en inslijpapparatuur. Met brede actuele technische kennis van verschillende optische instrumenten merken, ervaring en vakkundigheid zet het team van Service Engineers zich in, zodat u zorgeloos kan werken in uw praktijkruimte en werkplaats. Zij installeren, trainen, repareren en onderhouden machines en instrumenten.

Meer weten? Neem contact met ons op via onderstaand formulier.

Contactformulier EssilorLuxottica

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.