Kering Eyewear is het enige echte Luxury Eyewear-bedrijf
Kering Eyewear maakt deel uit van de Kering Group, een wereldwijde luxe groep die een reeks gerenommeerde huizen in mode, lederwaren en sieraden ontwikkelt.
Kering Eyewear, opgericht in 2014, is de meest relevante speler in het marktsegment Luxury Eyewear. Het bedrijf ontwerpt, ontwikkelt en distribueert brillen voor een complete en uitgebalanceerde portfolio van 17 merken, waaronder de eigen merken LINDBERG, het onbetwiste luxe Deense designbrillenbedrijf, en Maui Jim, erkend om zijn uitstekende lenstechnologie en onderscheidend Hawaiaans erfgoed, evenals de modehuizen Gucci, Cartier, Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga, Chloé, Alexander McQueen, Montblanc, Dunhill, Boucheron, Pomellato, Alaïa en Puma. Kering Eyewear is de gamechanger, die zijn innovatieve bedrijfsmodel en unieke luxe benadering heeft geïmplementeerd.
Onze missie
De wereldleider in luxe en high-end brillen (monturen en zonnebrillen) zijn en het ontwikkelen van een uniek 'ensemble' van krachtige merken. Onze merken in staat stellen om hun grenzen te verleggen op het gebied van brillen, hun vermogen om te leiden en innoveren te ondersteunen, om hun artistieke en financiële potentieel te realiseren, op de meest fantasierijke en duurzame manier.
Product
Veel dichter bij het DNA van elk merk
- Weerspiegel volledig de identiteiten van merken en nieuwe trends in de categorie Brillen
- Een nauwere samenwerking tussen de ontwerpteams mogelijk maken
Kwaliteit
Een ongeëvenaard en ongezien kwaliteitsniveau in de categorie Brillen.
Gebruik maken van een netwerk van zorgvuldig geselecteerde leveranciers die de beste in de branche zijn
De beste materialen en fabrikanten kiezen, uitgaande van een specifieke stijl en zijn kenmerken (materiaal, kenmerken, prijs, enz.)
Distributie
Volledig afgestemd op het imago en de positionering van elk merk
Voor een kwalitatieve distributie zorgen, waarbij alleen de beste deuren wereldwijd worden geselecteerd en bediend
Een strenge controle handhaven over de markt door een directe controle van het verkooppersoneel
Duurzaamheid - De luxe van morgen maken
Bij Kering wordt elk merk gepusht om zijn grenzen te verleggen naar hogere niveaus van economische, ecologische, ethische en sociale prestaties. Kering heeft een nieuw hoofdstuk geopend in haar reis om tegen 2025 een duurzamere luxe te hebben gemaakt. Meer dan ooit zullen alle merken zich FOCUSSEN op hun impact op de planeet, op klimaatverandering, op natuurlijke hulpbronnen; SAMENWERKEN voor het welzijn van hun medewerkers, leveranciers, klanten; baanbrekende ideeën CREËREN om hun rijke erfgoed te beschermen en toekomstige generaties sterker te maken.
Focus
Kering Eyewear geeft om zijn impact op de planeet, op klimaatverandering en op natuurlijke hulpbronnen en streeft ernaar zijn ecologische voetafdruk te verkleinen. Dit betekent het implementeren en gebruiken van de Environmental Profit & Loss (EP&L)-methodologie die is ontwikkeld door Kering om onze milieu-impact op inkoop, productie en operaties beter te begrijpen. Alleen door de analyse en het begrip van onze acties kunnen we beginnen onze impact in onze toeleveringsketen te verminderen.
Samenwerken
Het behoud van het erfgoed van onze sector en het stimuleren van gendergelijkheid en diversiteit is de sleutel tot onze strategie.
Kering Eyewear werkt nauw samen met haar leveranciers om een cultuur, ambacht en traditie te behouden die al lang bestaat in het noorden van Italië. Omdat veel van onze leveranciers kleine ambachtelijke bedrijven blijven, is het belangrijk voor ons om hun rijke erfgoed en kennis te beschermen.
Kering Eyewear streeft er voortdurend naar om gendergelijkheid en salarisgelijkheid te garanderen in alle functies op alle niveaus van het bedrijf en probeert de ontwikkeling van innovatieve loopbaantrajecten te bevorderen, ongeacht geslacht.
Creëren
Kering Eyewear wil disruptieve innovaties lanceren om nieuwe sourcing-oplossingen en productieprocessen te ontwikkelen door nieuwe innovatieve technologieën toe te passen. Investeren in duurzaamheid betekent het creëren van onderzoeks- en ontwikkelingspartnerschappen en het creëren van kansen om samen te werken met start-ups en de academische wereld.
Het is ook cruciaal voor ons om te investeren in onze toekomst door gebruik te maken van de kennis, passie en gedrevenheid van toekomstige generaties door zoveel mogelijk stages en werkmogelijkheden te bieden op verschillende afdelingen binnen ons bedrijf, en onze toekomstige generaties een stem te geven.
Merkenportfolio
LINDBERG
LINDBERG is een Deens bedrijf, begonnen door architect Henrik Lindberg en zijn vader optometrist Poul-Jorn Lindberg. Door hun achtergrond werd een unieke mix gemaakt tussen architectuur ontwerp en draagcomfort voor het brillenmerk.
De LINDBERG mindset is gegrond in de Deense ontwerp traditie van functionaliteit, discreetheid en minimalisme. Het ontwerp kenmerkt zich door het achterwege blijven van zware, expressieve decoratie.
LINDBERG is ultra lichtgewicht en van hoge kwaliteit. Dé beste keuze!
MAUI JIM
Maui Jim zonnebrillen, geboren op de stranden van Maui, werden ontworpen om de ogen te beschermen tegen de harde stralen van de eilandzon. Vandaag de dag is Maui Jim 's werelds snelst groeiende merk van premium gepolariseerde zonnebrillen en wordt het verkocht in meer dan 100 landen.
Maui Jim staat bekend om zijn ongeëvenaarde “Aloha Spirit”, klantenservice en geavanceerde PolarizedPlus2 lenstechnologie. Alle zonnebrillen van Maui Jim blokkeren de totaliteit van schadelijke UV-stralen en elimineren gereflecteerde schittering terwijl ze de kleur, helderheid en details verbeteren.
Maui Jim zonnebrillen hebben het Skin Cancer Foundation Seal of Recommendation verdiend als een effectieve UV-filter voor de ogen en de huid eromheen. In 2022 werd Maui Jim onderdeel van Kering Eyewear, dat deel uitmaakt van de wereldwijde Luxury group Kering.
GUCCI EYEWEAR
Invloedrijk, innovatief en vooruitstrevend, Gucci heeft een geheel moderne benadering van mode opnieuw uitgevonden. Onder de nieuwe visie van creatief directeur Alessandro Michele heeft het huis luxe voor de 21e eeuw opnieuw gedefinieerd en zijn positie als een van 's werelds meest gewilde modehuizen verder versterkt. Eclectisch, eigentijds, romantisch - Gucci-producten vertegenwoordigen het toppunt van Italiaans vakmanschap en zijn onovertroffen vanwege hun kwaliteit en aandacht voor detail.
De nieuwe brillenstijlen van Gucci interpreteren de tijdloze esthetiek van het huis met een frisse, onconventionele combinatie van vintage allure en edgy design. Archiefcodes en kenmerkende details verschijnen door de hele collectie terwijl klassieke inspiratie en eigentijdse aantrekkingskracht samenkomen in lichtgevende afwerkingen, kleurrijke accenten en verfijnde versieringen.