Kering Eyewear
Kering Eyewear is het enige echte Luxury Eyewear-bedrijf.
Kering Eyewear maakt deel uit van de Kering Group, een wereldwijde luxe groep die een reeks gerenommeerde huizen in mode, lederwaren en sieraden ontwikkelt.
Kering Eyewear, opgericht in 2014, is de meest relevante speler in het marktsegment Luxury Eyewear. Het bedrijf ontwerpt, ontwikkelt en distribueert brillen voor een complete en uitgebalanceerde portfolio van 17 merken, waaronder de eigen merken LINDBERG, het onbetwiste luxe Deense designbrillenbedrijf, en Maui Jim, erkend om zijn uitstekende lenstechnologie en onderscheidend Hawaiaans erfgoed, evenals de modehuizen Gucci, Cartier, Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga, Chloé, Alexander McQueen, Montblanc, Dunhill, Boucheron, Pomellato, Alaïa en Puma. Kering Eyewear is de gamechanger, die zijn innovatieve bedrijfsmodel en unieke luxe benadering heeft geïmplementeerd.
ONZE MISSIE
De wereldleider in luxe en high-end brillen (monturen en zonnebrillen) zijn en het ontwikkelen van een uniek ‘ensemble’ van krachtige merken. Onze merken in staat stellen om hun grenzen te verleggen op het gebied van brillen, hun vermogen om te leiden en innoveren te ondersteunen, om hun artistieke en financiële potentieel te realiseren, op de meest fantasierijke en duurzame manier.
PRODUCT
Veel dichter bij het DNA van elk merk
– Weerspiegel volledig de identiteiten van merken en nieuwe trends in de categorie Brillen
– Een nauwere samenwerking tussen de ontwerpteams mogelijk maken
KWALITEIT
Een ongeëvenaard en ongezien kwaliteitsniveau in de categorie Brillen.
- Gebruik maken van een netwerk van zorgvuldig geselecteerde leveranciers die de beste in de branche zijn
- De beste materialen en fabrikanten kiezen, uitgaande van een specifieke stijl en zijn kenmerken (materiaal, kenmerken, prijs, enz.)
DISTRIBUTIE
Volledig afgestemd op het imago en de positionering van elk merk
- Voor een kwalitatieve distributie zorgen, waarbij alleen de beste deuren wereldwijd worden geselecteerd en bediend
- Een strenge controle handhaven over de markt door een directe controle van het verkooppersoneel
DUURZAAMHEID – DE LUXE VAN MORGEN MAKEN
Bij Kering wordt elk merk gepusht om zijn grenzen te verleggen naar hogere niveaus van economische, ecologische, ethische en sociale prestaties. Kering heeft een nieuw hoofdstuk geopend in haar reis om tegen 2025 een duurzamere luxe te hebben gemaakt. Meer dan ooit zullen alle merken zich FOCUSSEN op hun impact op de planeet, op klimaatverandering, op natuurlijke hulpbronnen; SAMENWERKEN voor het welzijn van hun medewerkers, leveranciers, klanten; baanbrekende ideeën CREËREN om hun rijke erfgoed te beschermen en toekomstige generaties sterker te maken.
FOCUS
Kering Eyewear geeft om zijn impact op de planeet, op klimaatverandering en op natuurlijke hulpbronnen en streeft ernaar zijn ecologische voetafdruk te verkleinen. Dit betekent het implementeren en gebruiken van de Environmental Profit & Loss (EP&L)-methodologie die is ontwikkeld door Kering om onze milieu-impact op inkoop, productie en operaties beter te begrijpen. Alleen door de analyse en het begrip van onze acties kunnen we beginnen onze impact in onze toeleveringsketen te verminderen.
SAMENWERKEN
Het behoud van het erfgoed van onze sector en het stimuleren van gendergelijkheid en diversiteit is de sleutel tot onze strategie.
Kering Eyewear werkt nauw samen met haar leveranciers om een cultuur, ambacht en traditie te behouden die al lang bestaat in het noorden van Italië. Omdat veel van onze leveranciers kleine ambachtelijke bedrijven blijven, is het belangrijk voor ons om hun rijke erfgoed en kennis te beschermen.
Kering Eyewear streeft er voortdurend naar om gendergelijkheid en salarisgelijkheid te garanderen in alle functies op alle niveaus van het bedrijf en probeert de ontwikkeling van innovatieve loopbaantrajecten te bevorderen, ongeacht geslacht.
CREËREN
Kering Eyewear wil disruptieve innovaties lanceren om nieuwe sourcing-oplossingen en productieprocessen te ontwikkelen door nieuwe innovatieve technologieën toe te passen. Investeren in duurzaamheid betekent het creëren van onderzoeks- en ontwikkelingspartnerschappen en het creëren van kansen om samen te werken met start-ups en de academische wereld.
Het is ook cruciaal voor ons om te investeren in onze toekomst door gebruik te maken van de kennis, passie en gedrevenheid van toekomstige generaties door zoveel mogelijk stages en werkmogelijkheden te bieden op verschillende afdelingen binnen ons bedrijf, en onze toekomstige generaties een stem te geven.
MERKPORTFOLIO
LINDBERG
LINDBERG is een Deens bedrijf, begonnen door architect Henrik Lindberg en zijn vader optometrist Poul-Jorn Lindberg. Door hun achtergrond werd een unieke mix gemaakt tussen architectuur ontwerp en draagcomfort voor het brillenmerk.
De LINDBERG mindset is gegrond in de Deense ontwerp traditie van functionaliteit, discreetheid en minimalisme. Het ontwerp kenmerkt zich door het achterwege blijven van zware, expressieve decoratie.
LINDBERG is ultra lichtgewicht en van hoge kwaliteit. Dé beste keuze!
GUCCI EYEWEAR
Invloedrijk, innovatief en vooruitstrevend, Gucci heeft een geheel moderne benadering van mode opnieuw uitgevonden. Onder de nieuwe visie van creatief directeur Alessandro Michele heeft het huis luxe voor de 21e eeuw opnieuw gedefinieerd en zijn positie als een van ’s werelds meest gewilde modehuizen verder versterkt. Eclectisch, eigentijds, romantisch – Gucci-producten vertegenwoordigen het toppunt van Italiaans vakmanschap en zijn onovertroffen vanwege hun kwaliteit en aandacht voor detail.
De nieuwe brillenstijlen van Gucci interpreteren de tijdloze esthetiek van het huis met een frisse, onconventionele combinatie van vintage allure en edgy design. Archiefcodes en kenmerkende details verschijnen door de hele collectie terwijl klassieke inspiratie en eigentijdse aantrekkingskracht samenkomen in lichtgevende afwerkingen, kleurrijke accenten en verfijnde versieringen.
CARTIER EYEWEAR
Onderscheidende creativiteit, uitzonderlijke savoir-faire en iconische stijl.
Cartier, opgericht in 1847, is niet alleen een van de meest gevestigde namen in de wereld van juwelen en horloges: het is ook de referentie van echte en tijdloze luxe. Het wordt ook wel The Maison Cartier genoemd en onderscheidt zich door zijn beheersing van alle unieke vaardigheden en ambachten die worden gebruikt voor het maken van een Cartier-stuk.
Gedreven door een constante zoektocht naar uitmuntendheid in design, innovatie en expertise, staat het Maison in een unieke en benijdenswaardige positie, die van een leider en pionier in zijn vakgebied. Vanaf het allereerste begin heeft Maison Cartier zichzelf gemarkeerd als de onbetwiste leider en het meest onderscheidende wereldwijde merk in de absolute brillenmarkt.
Al meer dan 30 jaar creëert Cartier uitzonderlijke brillen, elk een getuigenis van de stijl en geschiedenis van Cartier: Santos, Panthère de Cartier, Trinity de Cartier en nog veel meer.
SAINT LAURENT EYEWEAR
Yves Saint Laurent, opgericht in 1961, was het eerste modehuis dat in 1966 het concept van luxe prêt-à-porter introduceerde met een collectie genaamd “Saint Laurent Rive Gauche”, synoniem voor jeugd en vrijheid. Deze verschuiving was een eerste cruciale stap in de modernisering van de mode en zorgde voor een revolutie in het sociaal-culturele landschap.
Door de jaren heen zijn de baanbrekende stijlen van het huis iconische culturele en artistieke referenties geworden, en de oprichter, de couturier Yves Saint Laurent, heeft een reputatie opgebouwd als een van de belangrijkste ontwerpers van de twintigste eeuw.
Als onderdeel van de Kering Group bleef het huis trouw aan zijn identiteit van absolute moderniteit en mode-autoriteit. Onder de creatieve leiding van Anthony Vaccarello, aangesteld in april 2016, biedt het Huis vandaag een breed scala aan producten voor dames en heren, lederwaren, schoenen, juwelen en brillen, onder het logo “Saint Laurent Paris”.
Vintage allure en moderne edge smelten samen in de nieuwe reeks zonnebrillen en monturen, vervaardigd met verfijnde materialen en iconische details.
BOTTEGA VENETA EYEWEAR
Bottega Veneta heeft sinds de geboorte in Vicenza in 1966 een nieuwe standaard voor luxe gezet. Geïnspireerd door de Italiaanse cultuur met een mondiaal perspectief, wordt het huis gekenmerkt door een uitgesproken verfijnde houding.
Bottega Veneta gebruikt edele materialen om weloverwogen stukken te maken die deel gaan uitmaken van het leven van hun eigenaar.
Het huis omarmt een kernfilosofie van stijl, innovatie en luxe, toegepast op een volledig aanbod voor vrouwen, mannen en thuis.
De Bottega Veneta brillencollectie drukt deze concepten uit door middel van eigentijdse technieken en verfijnde combinaties van kleuren en afwerkingen. Het resultaat is een modern maar iconisch assortiment zonnebrillen en monturen.
MONTBLANC EYEWEAR
Montblanc ontwerpt en maakt functionele, verfijnde producten voor creatieve en geïnspireerde individuen die de status-quo uitdagen en het leven vanuit verschillende perspectieven verkennen. Geïnspireerd door de Mont Blanc – de hoogste berg van Europa – ontwricht Montblanc sinds 1906 de wereld van luxe met durf, uitmuntendheid en inhoud, eerst met de uitvinding van revolutionaire schrijfinstrumenten, daarna met uurwerken en lederwaren, accessoires, geuren, brillen en draagbare technologie.
Met niet aflatende creativiteit en technisch meesterschap wordt elk stuk gemaakt volgens de hoogste normen van kwaliteit en elegantie in elk van zijn producties – Hamburg, Duitsland voor zijn schrijfinstrumenten, de Zwitserse Jura in Le Locle en Villeret voor zijn uurwerken of Florence, Italië voor zijn lederwaren.
BALENCIAGA EYEWEAR
Het modehuis Balenciaga, opgericht door Cristobal Balenciaga in 1917, wordt gekenmerkt door een wereldwijde erkenning als leider in belangrijke modetrends vanwege zijn creativiteit, meesterlijke snitten en voortreffelijke technieken.
Sinds oktober 2015 blijft Demna Gvasalia, benoemd tot artistiek directeur van Balenciaga’s collecties, de visie, invloed en radicale stijl van het huis hooghouden.
CHLOE EYEWEAR
Het Maison Chloé werd in 1952 opgericht door Gaby Aghion, een in Egypte geboren Parisienne die vrouwen wilde bevrijden van de formele mode van die tijd door middel van een luxe confectie-aanbod.
Sinds de oprichting heeft het Maison een reeks opkomende talenten toevertrouwd om Chloé’s missie te ondersteunen en voort te zetten: Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Phoebe Philo, Hannah MacGibbon, Natacha Ramsay-Levi en nu Gabriela Hearst.
Chloé’s iconische vormen en tinten zijn subtiel vertaald naar een levendige selectie brillen die ambachtelijke flair en eigentijds design combineert voor een natuurlijke maar verfijnde visie op moderne vrouwelijkheid.
Naast de unieke esthetiek van elk montuur, komt de focus van het merk op tijdloze schoonheid voort uit een vooruitstrevende benadering, waarbij gebruik wordt gemaakt van materialen die vriendelijker zijn voor het milieu.
Naast bovenstaande merken voert Kering Eyewear ook: Alexander Mc Queen, Montblanc, dunhill, Boucheron, Pomellato, Alaïa, MCQ en Puma.
Meer weten over Kering Eyewear en haar mooie merken?
Neem contact op via onderstaand formulier.